tisdag 8 september 2009

nya glasögon...

blir det nu. Och det är alltid ett elände att hitta nya som ska passa C. Vi har hemma några på prov o synsam har tatt hem ett par extra som vi också ska prova. De har ju lagat de här men de tyckte ju själva att vi ska byta nu för de ska hålla längre än ett halvår. Ingen kostnad för oss förutom ifall bågarna är dyrare än de förra. Och det är de. Tråkigt för de passade verkligen C. De var stoffe de glasögonen. Skönt att vi ändå valt synsam att ha o göra med som alltid lagar glasögonen gratis om det är smågrejer. Smågrejer alltså delar som behöver bytas ut osv. Tycker de har så himla bra service och det passar oss perfekt. Och alltid ett proffsigt o bra bemötande får vi där.

2 kommentarer:

  1. Bra att det funkar så bra med Synsam - jag har också dom för min del.
    Men måste vara trist att det blir så stort bök. Låter inte som nån enkel historia... Jag tänker att det är hans sätt att kommunicera att saker inte är bra och så blir det så tokigt som med glasögonen, usch vad jobbigt för honom och för er. Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh Ingrid, när jag läser här blir jag både glad & ledsen! Glad att ni är dom ni är som ORKAR! Ledsen för att skola & samhälle inte fattar!
    MASSOR av STYRKEKRAMAR till er allihop!
    Marika

    SvaraRadera