måndag 27 december 2010

måndag efter jul...

ja sjukorna har fortsatt. Just nu avslutar jag snart en penicillinkur för bihåleinflammation och redan innan den är uppäten nu så känner jag av halsen IGEN!!!
Och förkylning o feber har inte släppt taget om mig nu heller. Det går upp o ner.

Men vi har firat jul även om jag var mycket mycket tröttare än vad jag brukar vara både före oh under julen.

Dagen idag började med havregrynsgrötskokning till Iza. Sen ville stoffe ha mjukt bröd så jag kom på att vi kan ju göra glutenfria scones. Letade recept på nätet o så fixade jag till det. Det tar ju inte alls lång tid att baka 2 scones. Det blev succé som vanligt. De verkligen älskar brödet som man gör åt de. Nu har jag ju köpt mig en bakmaskin med. Så nu kan jag baka bröd till de även när jag är sjuk o dålig. Och framförallt om man har möten o annat så man inte hinner baka.

2 kommentarer:

  1. Åh jag blir så imponerad av ditt bakande och din ork ändå. Hoppas hoppas du kan få vara frisk snart.
    Storkram!

    SvaraRadera
  2. orken är inte på topp förstås...men försöker ändå. Tack Mib!

    SvaraRadera