onsdag 15 december 2010

sjuk höst...

Ja hösten o vintrarna här är våran sämsta årstid. Är det inte jennifer så är det stoffe eller iza som är rejält sjuka o förr var det alltid evelina som var sjuk. Men i år är det jag, mamman som står för allt det sjuka. Det började med hosta i 4 veckor. Frisk i kanske 2 veckor...ny infektion o då var det lunginflammation som jag fick stark antibiotika för. Och sen när jag tillfrisknat från den...nja det gjorde jag väl inte kanske. Allafall jag fortsatte hosta o sen kom febern o förkylningen. Satte det i samband med min reumatiska sjukdom. Sen övergick detta i halsinfektion o när det repat sig så fortsatte förkylningen. Och häromdan ny feber och nu bihåleinflammation o den hemska hostan är tillbaka. Börjar bli rätt less på detta nu. Nu börjar jag äta penicillin imorron för detta. (läs idag torsdag)

Önskar så att jag kunde få vara lite frisk nu framöver. Det räcker liksom gott o väl till med värken i kroppen som jag alltid har. Och de kroniska UVI:erna.

Det är julafton om några dagar o nåt julfirande är just nu rätt långt borta. Jag sitter på nätet o kikar vad jag kan beställa via nätet så mina barn får lite paket allafall. Det är ju rätt smidigt. Beställa, betala direkt och så har man varan inom nån dag till sin butik.

Dock blir jag inte bättre blir det inget vanligt julfirande....eftersom jag faktiskt inte orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar