måndag 8 mars 2010

på min andra blogg...

som mer handlar om vardagslivet i familjen här. Ja via den har det kommit upp detta om man är negativ om man har barn med funktionshinder. Jag själv har fått elaka kommentarer på den bloggen men fortsatt skriva ändå. Och vågar man inte stå för den man är när man kommenterar nånting på bloggar då tycker allafall jag att det bara är löjligt.

Om man skriver eller pratar av sig om vilken situation man lever i behöver inte det betyda att man är negativ som person eller negativt inställd. Jag försöker hela tiden se det positiva i saker. Försöker verkligen vända det negativa till det positiva. Men man måste även ha rätt att berätta om när det är jobbigt. För jobbigt ÄR det.
Jag vägrar bli ett offer. För det är varken jag eller de som bor i den här familjen. Men att skriva av sig kan hjälpa mycket.

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt att du har fått elaka kommentarer! :( Hoppas du får fler fina, och stöttande kommentarer som du kan fokusera på!

    Så klart att man måste få ur sig det jobbiga på nåt sätt. Ingen orkar vara positiv jämt! Dom som är elaka vet nog inte vad det handlar om...

    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. jo men tack o lov har jag kommentarsgranskning, så dumma elaka kommentarer lägger jag såklart inte ut på bloggen. Finns ju ingen anledning till det.

    SvaraRadera