tisdag 16 mars 2010

sånt här får mig att känna en oerhört stor tacksamhet...

idag hade det verkligen kört ihop sig här. Jag skulle följa med E. på läkarbesök och C. hämtas ju i skolan en viss tid varje dag. De här tiderna kolliderade idag o läkarbesöket var väldigt viktigt. Peter var på utbildning på jobbet, vilket innebar att det var svårt för honom att ta ledigt. Och jennifer hann inte riktigt sluta till det här. Ringde till C:s resurs imorse och frågade om han skulle kunna vara kvar en stund längre. Vi hämtar ju alltid lite innan de andra slutar så det ska vara lugnt för honom. Så räknar man så blev det ju 25 minuter längre och en kvart längre än skoltiden. Hon var så förstående och sa att det går ju bra. Jag är så oerhört tacksam att jag fick den här hjälpen idag. Visst hade det gått att lösa med att jennifer fått sluta på sin skola tidigare, men hon ska ju inte behöva göra det när det blir så här. Det här är sånt som får mig att känna en sån oerhört stor tacksamhet. En empati som visas och som jag får känna att vi har ett stort stöd av vår skola när det verkligen gäller.

Det behövs inte så mycket i min värld för att jag ska känna stor tacksamhet. C:s resurs räddade våran dag och det sätter jag stort värde på.
TACK!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag förstår precis din tacksamhet! Man blir så glad över sånt!
    Härligt att läsa!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Me too! Det finns en del saker ibland som man blir så där jätteglad över tycker jag.
    Kram!

    SvaraRadera